Video som marknadsföring på Facebook och er hemsida
Videomarknadsföring är en snabbväxande trend i dagens digitala värld. Det spelar egentligen ingen roll om det rör sig om en instruktionsvideo, en inspirationsvideo eller en kampanjvideo.
Dina kunder och återförsäljare föredrar att konsumera och dela ditt innehåll med hjälp av videos.
Med en video kan du engagera och fånga publikens intresse på ett helt nytt vis.
Mätningar visar även att andelen förfrågningar och beställningar ökar med film som inspirationskälla.
Allt fler företag använder sig av video på webben
Med videofilmer kan ni snabbt och effektivt inspirera era besökare på Facebook och på hemsidan att vilja uppleva och köpa det du erbjuder. Nästan alla digitala kanaler är videoanpassade.
Så se till att dela din video! Ju fler kanaler du delar i, desto större räckvidd får du.
Har du dessutom ett intressant innehåll kommer delningen delvis att sköta sig självt. Facebook, Instagram och Twitter är de allra vanligaste, men har du tänkt på att du även kan använda din video på din hemsida och i ditt nyhetsbrev?